nuffnang

December 31, 2010

Tahun Baru & Perbentangan Budget

Memula nak ucap Selamat Tahun Baru 2011 pada korang2 yang baca belog ini..
Harap2 azam tahun ini telah tercapai dan
selamat berazam baru...azam aku yang lepas, aku dah lupa sebab banyak sangat dan
ntah yang mana satu azam yang betul-betul aku nak..apa la orang macam ni pun ada
tapi yang pasti azam tahun baru ni aku nak sihat, cantik,cute, comel, lawa dan sebagainya
boleh kan buat azam macam tu...hhahahahahh
sebenarnya azam yang sebenar terpaksa dirahsiakan atas sebab2 tertentu dan keselamatan aku jua..ceh, poyo je kan. baik takpayah citer azam baru kalau macam tu.

Tadi pagi anakku yang kedua telah menghadirkan diri dengan jayanya program Orientasi Darjah 1 SK Presint 9 (2)...masa dengar taklimat guru besar tadi memang aku pun berkobar-kobar nak antar anak g sekolah..tahun ni anak aku 2 orang yang bersekolah
si abang darjah 4 dan kakak darjah 1...yang kecik baru 3 tahun
Aku nak cerita ni adalah berkenaan budget untuk 2 orang anak yang bersekolah
pagi tadi buku sekolah, yuran, yuran dan buku kelas KAFA kakak mencecah 3 rat
Ari isnin ni yuran, buku sekolah, yuran dan buku KELAS KAFA abang pun mencecah 3 rat
hari tu baju sekolah 2 beradik termasuk baju uniform kelas KAFA hampir mencecah 5 rat
See..tu anggaran bukan detail total..dah mencecah 1k kan...macam seram je dengar
tapi itulah kenyataan yang aku dan somi perlu hadapi setiap tahun..
nanti kalu si adik dah masuk sekolah jugak bertambah lagi budget
nampaknya no baby...buat masa terdekat kecuali ada rezeki aku dan somi
naik pangkat ke, naik gaji ke, dapat durian runtuh ke, tiba2 dapat wasiat dari orang yang tak dikenali bagi harta ke....atau whatever...verangan memang syok kan
kalau ikutkan perancangan aku dan somi jika anak dah mencecah 3 @ 4tahun, aku harus standby
untuk next baby..tapi berdasarkan huraian di atas terpaksa la berpikir dan merenung sejenak
kalau ada sapa2 nak tolong pikir dan renung pun boleh gak...pas tu bagi je apa2 cadangan, bantahan ke apa2 suggestion ke..
ewah..boleh cam tu pulak

akhir kata sebelum mengakhiri slot malam ni..dengan sukacitanya saya mengucapkan
SELAMAT TAHUN BARU 2011 DAN SEMOGA KITA SEMUA MENGHAMPIRI KEJAYAAN DALAM HIDUP

No comments:

Post a Comment