nuffnang

August 23, 2010

tepung pelita



kuih ini memang kegemaran anak2 aku terutama 'my hero' tu..tak tau sejak bila tak perasan lak (apa punya mak kan) tapi yang pastinya 'my hero' akan cair bila tengok kuih ini..tengah mengamuk akan diam, kalau tgh nangis akan senyum..dahsyat sungguh penangan kuih ini..satu ptg tu kan, biasanya nmpak je ibu balik keja mula la merengek nak ke kedai (projek pau mak dia ni) tak henti2 merengek ajak aku ke kedai,paksa aku pakai tudung balik, paksa suruh pakai balik baju tadi..hishh. tak senang dibuatnya. pas tu tiba2 ayah dia keluarkan sesuatu dari plastik...nampak je benda tu melompat-lompat sengih sambil yeay..yeay lagi...fuh lega aku.tapi ptg tu kempunan aku nak berbuka ngan tepung pelita ni 'my hero' dah sapu licin...esoknya terpaksa beli lebih skit..pas ni nak belajar buat kuih ni hingga menjadi (ari minggu tu dah buat tp entah apa hal tak menjadi, x baca bismillah kot..hehehehe)

No comments:

Post a Comment